مردم معمولا فراموش می کنند که یک پرتره بدون یک حالت واقعی، با بیننده ارتباط برقرار نمی کند. اکثرا می خواهند احساسات واقعی را ببیند و نه یک لبخند خشن را. این مهم تر از مکان، نور و هزینه است. مشتریان اغلب تصاویر تاریک با ترکیبات بد را انتخاب نمی کنند، البته اگر این بدان معنی است که این تصاویر، تصاویری صادقانه از خودشان است.
اولین چیزی که مردم به آن نگاه می کنند ارتباطی است که موضوع با دوربین دارد. تنها راه رسیدن به این هدف این است که موضوع عکاسی شما جلو دوربین کاملا طبیعی و راحت باشد.
هدف درست ساختن تصاویر، جذب چشم بیننده به مهمترین جزئیات تصویر، چهره موضوع و به طور خاص، چشم است. دو قاعده مهم که در اینجا باید مدنظر داشته باشید: قانون سه تایی و عمق