آموزش خوداشتغالی

خود اشتغالی و هنر مردان و زنان ایرانی

آموزش خوداشتغالی

خود اشتغالی و هنر مردان و زنان ایرانی

طرز تهیه یک غذای خوشمزه با ران مرغ

زمان تهیه: ۵ دقیقه

زمان پخت: ۵۰ دقیقه

مناسب برای ۴ نفر

مواد لازم:

  • ۱۸۰ گرم کنگرفرنگی خرد شده
  • نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • یک قاشق چایخوری پونه خشک
  • دو قاشق چای‌خوری دانه زیره
  • ۸ ران مرغ
  • یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
  • ۱۵۰ گرم زیتون مخلوط

طرز تهیه:

۱- فر را تا ۲۰۰-۲۲۰ درجه، گرم کنید. به اندازه نصف قاشق غذا خوری روغن را از کرفس کباب شده با روغن زیتون ، پونه کوهی، زیره سبزمخلوط کنید. مرغ را روی یک ظرف بزرگ گذاشته و آنرا با روغن و ادویه مخلوط کنید.

۲- در فر به مدت ۴۵ دقیق مرغ را سرخ کنید تا طلایی شود سپس کنگر فرنگی و زیتون را به آن اضافه کنید. همه را باهم بخوبی مخلوطی کنید. سپس ۵ دقیقه دوباره آنرا داخل فر گذاشته تا گرم شود. از فر درآورید و سرو کنید.

طرز تهیه یک غذای خوشمزه با ران مرغ

آموزش روبان دوزی آفاق امیریان

اگر شما از هنرمندانی هستید که به ساخت وسایل هنری علاقه مندید و دوست دارید هنر روبان دوزی را یاد بگیرید در این پست می توانید بخش کوچکی از نیاز خود را برطرف کنید. روبان دوزی هنری است که با آن می توانید وسایل و همچنین میز پذیرایی خود را به شکل قابل توجهی زیباتر کنید. شما می توانید روی وسایل (رومیزی، لباس، کیف) را نیز با این هنر زیبا تزیین کنید و لباس های ساده تون رو به یک لباس روبان دوزی شده مجلل و خاص تبدیل کنید.

آموزش روبان دوزی آفاق امیریان

آموزش عیب یابی استارت خودرو

برای روشن شدن موتور ماشین نیاز هست که موتور در ابتدا مقداری سرعت داشته باشد تا سوخت و هوا وارد سیلندر شده و سیکل احتراق آغاز شود ، استارت الکتریکی با به حرکت در آوردم محور خود، چرخ دنده های کوک خودش را با چرخ دنده های بزرگ موتور درگیر می کند و این چرخش را ایجاد می کند. معمولا استارت در پشت و کنار موتور نصب می شود، استارت برای انجام کار خود به نیروی الکتریکی زیادی نیاز دارد که این نیرو به وسیله ی کابل از باتری تامین می شود.


سوییچ استارت برای خاموش و روشن کردن موتور استارت به سرعت انجام می شود تا جلوی صدمه دیدن قطعات را بگیرد، هم چنین از سوییچ های معمولی استارت نمی توان استفاد کرد زیرا جریان برق زیادی باید از آن عبور کند ، در این سیستم تعدادی فنر بازگشتی وجود دارد که پس از روشن شدن احتراق موتور وظیفه دارند استارت را قطع کنند. همچنین در داخل استارت چرخ دنده ای وجود دارد که پس از روشن شدن موتور و حرکت ماشین مانع از این میشود که موتور ماشین ، موتور استارت را به سرعت به حرکت درآورد و به آن اسیب برساند ، این چرخ دنده حالتی دارد که فقط در جهتی که استارت موتور را بچرخاند درگیر میشود.

آموزش عیب یابی استارت خودرو

آموزش انواع جوشکاری

انواع جوشکاری

به صورت کلی، ۵ نوع روش جوشکاری در صنعت وجود دارد:

  • جوشکاری قوس الکتریکی: که خود شامل:

۱-جوش‌کاری اتمی هیدروژن

در این فرآیند، دو نوع الکترود فلزی استفاده می‌شود. این دو الکترود در فضایی مملو از هیدروژن عملیات جوش کاری را انجام می‌دهند.

۲-جوش‌کاری فلزی بدون پوشش

الکترودها در این فرآیند به طور کامل مصرف می‌شوند و پس از فرآیند، باید از الکترودهای جدید استفاده کرد. در این نوع از جوش، از هیچ گاز پوششی استفاده نخواهد شد.

۳-جوش قوس کربنی

در این نوع از جوشکاری از الکترودهای کربنی استفاده می‌شود. برخی اوقات و در فرآیندهای خاص نیز از مس در این نوع جوش استفاده می‌شود.

۴-جوش قوس الکتریکی با پوشش پودر

این نوع جوش مانند جوش کاری بدون پوشش است. با این تفاوت که از پوششی پودری در الکترودها استفاده می‌شود.

آموزش انواع جوشکاری

تهیه کتلت خوشمزه با گوشت گوساله

زمان تهیه: ۲۵ دقیقه

حجم غذا: برای ۳-۴ نفر

مواد لازم:

  • ۲ کتلت گوشت گوساله
  • ۲ قاشق غذاخوری آرد با نمک و فلفل برای مزه دار شده
  • ۳ قاشق غذاخوری کره آب شده
  • قاشق غذا خوری روغن زیتون
  • ۲۵۰ گرم قارچ تازه ، نازک برش خورده
  • یک سوم فنجان سوپ مرغ
  • قاشق چای خوری جعفری تازه

طرز تهیه:

۱- ابتدا آرد، نمک و فلفل را با گوشت چرخ شده گوساله ترکیب کنید. کتلت‌ها را به ضخامت ۳۰ میلیمتری یا نیم سانتی متری باید درست کنید. در یک طرف، ۲ قاشق غذاخوری کره و روغن را حرارت دهید.  کتلت ها را اضافه کنید و حدود ۱ دقیقه از هر طرف سرخ کنید. سپس هر کتلت را بیرون بیاورید و در جای گرم نگه دارید.

۲-قارچ ها را داخل یک قابلمه که یک لیوان آب در آن هست، بریزید و شروع به هم زدن آن ها روی شعله ملایم کنید (۲-۳ دقیقه کاملا بهم بزنید). سپس سوپ مرغ و جعفری و روغن زیتون را به آن اضافه کنید و دو دقیقه دیگر بهم بزنید. سپس قارچ ها را بیرون بیاورید، روی کتلت ها قرار دهید و کمی آب داخل قابلمه را به آنها اضافه کنید و کمی جعفری هم برای تزئین استفاده کنید.

تهیه کتلت خوشمزه با گوشت گوساله